Archiplanstudio svolge da anni un'attività di ricerca legata al progetto di architettura, indagando le relazioni con il contesto.

Le architetture si traducono in gesti ed interventi puntuali, che ricercano nella propria costruzione, le ragioni di appartenenza ai luoghi, di appropriatezza e di spiritualità.

Archiplanstudio has been carrying out a research activity linked to the architectural project for years, investigating the relationships with the context.

The architectures are translated into gestures and punctual interventions, which seek in their own construction, the reasons for belonging to places, appropriateness and spirituality.




Uguali ma sempre diversi.

Uguali ma sempre diversi.
La diversità intesa non come ricerca di originalità, ma come processo di relazione con le cose. Le relazioni con i luoghi e con le architetture sono sempre differenti e conducono a esiti inattesi e mai scontati. La differenza sta nel metodo di costruzione delle relazioni e non nella forma a prescindere.
La forma e’ in parte conseguenza di un percorso relazionale profondo e in parte risultato di una grande dedizione  al mestiere.
Same but always different.

Same but always different.
Diversity meant not as a search for originality, but as a process of relating to things. Relations with places and architectures are always different and lead to unexpected and never predictable results. The difference lies in the method of building relationships and not in the form regardless.

The shape is partly the consequence of a deep relational path and partly the result of a great dedication to the profession.


Archiplan Studio - © 2021